خانم های مجرد حتما بخوانند ( اثبات توقعات غیر معقولانه )

خانم های مجرد حتما بخوانند ( اثبات توقعات غیر معقولانه )

مقاله از : علی سلطانی مجد

اخیرا مقاله ای با مضمون  توقعات بالای دختران  و خانواده انها  باعث کم شدن امار ازدواج می شود در سایت درج شد که خب همانطور که انتظار میرفت خانمها شروع به اعتراض کردن  با توجه به اینکه بعد از درج مقاله مذکور تعداد زیادی ایمیل  انتقاد آمیز از خانمها دریافت کردیم همینطور متاسفانه برخی ها هم که فحاشی کردن به بنده و جنس مذکر که البته نظراتشون را تائید نکردیم چرا که  فحاشی جزء نظرات  محسوب نمی شود من و همکارانم برآن شدیم  برخی  دلایل مبنی بر تایید مقاله مورد نظر را منتشر کنیم .

اولا ما در این سایت تفکیک جنسیتی نداریم دوستانی که از ابتدا همراه ما بودند شاهد هستند در طول این 4 یا 5 سال فعالیت این وبلاگ و سایتهای ما تفکیک جنسیت نداشتیم اگر چه تعداد مقالاتی که به حمایت خانم ها بوده و برای امنیت انها بوده بیش از اقایان است .اما اعتراضی از جانب اقایان نداشتیم .

حدود دو سال از راه اندازی آزمون سنجش آمادگی ازدواج در سایت تنظیم خانواده می گذرد که البته فرم سوالات آن نسبت به اوایل تغییر کرده است .  بد نیست مقایسه کنیم انتظارات دخترانی که در این ازمون شرکت کره اند را با شرایطی که پسرها ی شرکت کننده در این آزمون داشته اند .

اولین اختلاف و انتظار بی مورد دختران :

در امد اکثر پسران شرکت کننده در این ازمون که متوسط سنشان بین 28 سال الی 40 سال بوده  حداقل 220000 تومان و حداکثر 2400000 تومان بوده است .  و حدود 80 درصدشان هم فاقد مسکن بوده اند . یعنی بخشی از درامد خود را باید برای پرداخت  اجاره کنار می گذاشتند .

 گذشته از این  فقط حدود 6 درصد شرکت کننده ها درامدشان بالای 1 میلیون تومان بوده.البته متوسط درامد و هزینه ها در نقاط مختلف کشور ما متفاوت است

درامد اکثر پسران شرکت کننده در این آزمون که متوسط سن انها بین 22 الی 28 سال بوده است  حداقل 150000 تومان و حداکثر 400000 تومان که بخش اعظم شرکت کننده ها در این دوره سنی  جویای شغل یا در حین تحصیل بوده اند .

 یکی از  انتظارات خانم هایی که در این آزمون شرکت کرده اند :

یکی از سوالاتی که از خانمها در این آزمون پرسیده می شود :  انتظار دارید همسر اینده شما چه مقدار دارمد ماهانه داشته باشد  ؟  که بیش از 70 درصد خانم های شرکت کننده انتظار درامد بین 800000 تومان تا 3000000 تومان را داشته اند .

و اما سوال بعدی که از خانمها پرسیده شده این است که انتظار دریافت چه مقدار وجه از همسرتان بعنوان حق ماهیانه جهت هزینه امور شخصی خود دارید ؟  که بیش از 75 درصد  انتظار دریافت وجه بین 300000 الی 1500000 تومان داشته اند .

این فقط یکی از انتظارات خانم ها بود ه است  که البته هر چه سنشان کمتر بوده انتظارشان هم بیشتر بوده که سن انها با انتظارات مادی انها نسبت عکس داشته است .

برخی انتظارات  دیگر خانم ها  و خانواده  آنها که خارج از این آزمون در بحث مشاوره انلاین و مشاوره ازدواج به آن برخورد کردیم عبارتند از :

بر پایی مجلس عروسی با تشریفات کامل

مهریه به تاریخ تولد

دارا بودن مسکن مستقل داماد

دارا بودن اتومبیل شخصی داماد

داشتن مدرک بالا

و...

خودتان قضاوت کنید اگر برادر  خودتان بخواهد ازدواج کند یا پسرتان ایا همه شرایط بالارا در سن زیر 35 سال به صورت یکجا دارا میباشد ؟ فکر میکنید چند درصد اقایان چنین شرایطی دارند ؟ و پاسخ این سوال را بدهید که چی بدست می آورند ؟ آرامش ؟ عشق ؟ کسی که دوستشون داره ؟  کسی که نیازهاشون وتامین میکنه ؟ کسی که به آنها امید میده ؟ کسی که باعث پیشفرتشون میشه ؟ کسی که ...   کمی که بررسی کنید یکی از عمده ترین دلایل کاهش ازدواج و بالا رفتن سن دختران مجرد را میباید ، تصور نکنید که این به سود دختران است به هیچ وجه بلکه بیشتر به نفع آقایان است که زمانی که 40 سال دارند میتوانند با فردی که چندین سال از خود کوچکتر هست ازدواج کنند چون معیارهای مادی دختران در سنین 20 تا 25 سال با شرایط فعلی انها مطابقت می کند . 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد